Dolly Styles tecknade show måste charma alla
Melodifestivalen 2019 

Dolly Styles tecknade show måste charma alla

Dolly Style ger sig in i Melodifestivalen för tredje gången. Men det är stor omsättning på gruppmedlemmar, för ingen av tjejerna som debuterade 2015 är kvar. Och sedan uppföljningen 2016 är bara en kvar.

I Melodifestivalen 2016 tävlade Dolly Style med ”Rollercoaster”. Då hade gruppen det svåra startnummer två, samma som den här gången. Det ledde till en plats i Andra chansen, vilket var det bästa resultatet ett bidrag med startnummer två fått på senare år fram tills John Lundvik gick direkt till final 2018.

– De är ett konceptband, färgglatt väldigt riktat mot en målgrupp och det gör att man kan placera dem nästan var som helst i programmet. De når sin publik var de än ligger med sin energi, säger Christer Björkman, som lagt startordningen.

Just den tydliga inriktningen mot en målgrupp i en viss ålder skulle kunna bli en nackdel för Dolly Style i år, när tittarna är indelade i röstningsgrupper utifrån sin ålder. En utmaning för tjejerna blir alltså att charma alla åldrar.

I scenshowen rör sig trion mellan mikrofonstativ på två olika positioner. På skärmen bakom visas tre tecknade alter egon av tjejerna som gör samma koreografi.

Smyglyssna på låten

English summary

Dolly Style has a very clear target group, according to the executive producer Christer Björkman. The challenge for the trio this time will be charming viewers of all ages, since the result is decided by age-based viewer groups. On the two previous occasion, in 2015 and 2016, Dolly Style has made it to the Second Chance in Melodifestivalen.

Allt funkar ännu inte perfekt på torsdagens repetitioner.

Foton: Stina Stjernkvist/SVT

Läs också:

• Bidragsbibeln: Alla fakta om Dolly Style i Melodifestivalen 2019
• Allt om Dolly Style i Melodifestivalen 2019